21) QUIN ES EL RESULTAT D’ INOCULAR EL CATALA EN LES ESCOLES VALENCIANES? (2 / 2)
21) El Palleter. 6-6-2004.
QUIN ES EL RESULTAT D’ INOCULAR EL CATALA EN LES ESCOLES VALENCIANES? (2 / 2)
Ferrer.
Aixo de que la reivindicacio d’ una Llengua Valenciana independent es un invent de la dreta espanyolera per a impedir la recuperacio del Valencià ya no cola. Sobretot si tenim en conte que José María Aznar “parla catala en l’ intimitat”, que precissament la dreta espanyolera (Partido Popular) ha fet oficial el catala en Valencia, creat l’ Academia de Zaplana (AZ) i obert mes llinies en “valencià” (catala) que el regim sociata de Joan Lerma. I quin es el resultat? L’ us del Valencià ha caigut un 30% des de 1995, segons un estudi de l’ AZ.
A la puta dreta espanyolera li interessa posar el catala en Valencia per a espanyolisar-la i que no es recupere el Valencià. El Partido Popular pensa: “Fiquem el catala en les escoles valencianes, aixi els jovens valencians voran que es un idioma estrany i ho estudiaran com qui estudia matematiques: una volta aprovat l’ examen ya no ho usaran mai mes. En la practica els valencians seran monolingües (espanyols) i Valencia un gran bastio de l’ espanyolisme on mai podra quallar un quart nacionalisme que puguera desestabilisar definitivament l’ Estat”.
Donar catala en les escoles obliga als jovens a passar-se a l’ espanyol. Un company de Facultat estudià en l’ institut en llinia en “valencià” (catala). Hui parla sempre en espanyol. Es diu “efecte bumerang”. La gent no s’ identifica en els aquest, mirall, robatori, amb, clatell del professor pero sí en els este, espill, furt, en, bascoll de la gent real. No parle ya de les Normes del 32; una ortografia barcelonina ella i extremadament complicada que imposibilita l’ us generalisat del “valencià” (catala). Es esta una ortografia del segle XV feta en el segle XX.
Potser aumente l’ “us virtual” del “valencià” (catala): el que diu que ara hi ha mes rotuls en catala o que els jovens es trauen titulets per la Junta Qualificadora que despres mai mes tornaran a usar. Pero tots sabem que l’ us real del Valencià recula perillosament des de fa 25 anys. Nomes si es dona a les escoles un Idioma Valencià independent que de veritat siga el que parla el poble, farem cami. Si no, dins de cent anys el Valencià nomes sera un fosil residual com el lleones, idioma majoritari de Lleo a principi del segle XX i al borde de l’ extincio hui.
Per desgracia, cada dia som mes espanyols i menys valencians. Aquells que somiaven en els Païsus Imaginaris que s’ hi vajen oblidant; gracies precissament al seu delirant imperialisme pancatalanufo els valencians ens precipitem cap als Països Castellans. I anem en turbo i l’ accelerador chafat al maxim. El “valencià” es cada dia mes una llengua estrangera i peregrina per als propis valencians. Sigam aixi, i dins de 50 anys n’ hi hauran tres Castelles a l’ Estat; Castella-Lleo, Castella La Mancha i la Castella Valenciana, es clar.
http://llenguavalenciana.blogspot.com/
QUIN ES EL RESULTAT D’ INOCULAR EL CATALA EN LES ESCOLES VALENCIANES? (2 / 2)
Ferrer.
Aixo de que la reivindicacio d’ una Llengua Valenciana independent es un invent de la dreta espanyolera per a impedir la recuperacio del Valencià ya no cola. Sobretot si tenim en conte que José María Aznar “parla catala en l’ intimitat”, que precissament la dreta espanyolera (Partido Popular) ha fet oficial el catala en Valencia, creat l’ Academia de Zaplana (AZ) i obert mes llinies en “valencià” (catala) que el regim sociata de Joan Lerma. I quin es el resultat? L’ us del Valencià ha caigut un 30% des de 1995, segons un estudi de l’ AZ.
A la puta dreta espanyolera li interessa posar el catala en Valencia per a espanyolisar-la i que no es recupere el Valencià. El Partido Popular pensa: “Fiquem el catala en les escoles valencianes, aixi els jovens valencians voran que es un idioma estrany i ho estudiaran com qui estudia matematiques: una volta aprovat l’ examen ya no ho usaran mai mes. En la practica els valencians seran monolingües (espanyols) i Valencia un gran bastio de l’ espanyolisme on mai podra quallar un quart nacionalisme que puguera desestabilisar definitivament l’ Estat”.
Donar catala en les escoles obliga als jovens a passar-se a l’ espanyol. Un company de Facultat estudià en l’ institut en llinia en “valencià” (catala). Hui parla sempre en espanyol. Es diu “efecte bumerang”. La gent no s’ identifica en els aquest, mirall, robatori, amb, clatell del professor pero sí en els este, espill, furt, en, bascoll de la gent real. No parle ya de les Normes del 32; una ortografia barcelonina ella i extremadament complicada que imposibilita l’ us generalisat del “valencià” (catala). Es esta una ortografia del segle XV feta en el segle XX.
Potser aumente l’ “us virtual” del “valencià” (catala): el que diu que ara hi ha mes rotuls en catala o que els jovens es trauen titulets per la Junta Qualificadora que despres mai mes tornaran a usar. Pero tots sabem que l’ us real del Valencià recula perillosament des de fa 25 anys. Nomes si es dona a les escoles un Idioma Valencià independent que de veritat siga el que parla el poble, farem cami. Si no, dins de cent anys el Valencià nomes sera un fosil residual com el lleones, idioma majoritari de Lleo a principi del segle XX i al borde de l’ extincio hui.
Per desgracia, cada dia som mes espanyols i menys valencians. Aquells que somiaven en els Païsus Imaginaris que s’ hi vajen oblidant; gracies precissament al seu delirant imperialisme pancatalanufo els valencians ens precipitem cap als Països Castellans. I anem en turbo i l’ accelerador chafat al maxim. El “valencià” es cada dia mes una llengua estrangera i peregrina per als propis valencians. Sigam aixi, i dins de 50 anys n’ hi hauran tres Castelles a l’ Estat; Castella-Lleo, Castella La Mancha i la Castella Valenciana, es clar.
http://llenguavalenciana.blogspot.com/
<< Home