86) PER A QUAN L' AVE?
86) Critica Social. 17-2-2005.
PER A QUAN L’ AVE?
Ferrer.
No entenc a alguns sectors de l’ esquerra i de l’ ecologisme. Batallen incesantment en contra de qualsevol cosa que aporte progrés. S’ oponen no ya a un traçat concret de l’ AVE (que es pot discutir, estudiar i canviar) sino a l’ existencia del propi AVE. El tilden d’ elitiste pero els països mes desenrrollats tenen tots transports d’ alta velocitat ¿Son tots elitistes? No, en realitat es tracta de grups catalanufos que consideren “progressista” una infraestuctura en Catalunya pero “fascista” en Valencia. Tan sols volen boicotejar el progrés del nostre païs.
Des d’ esta esquerra patetica i acomplexada que mos ha tocat patir als valencians es perseguix que Valencia siga un païs servil a Catalunya, que no progresse mai. Per aixo mos neguen coses de justicia com el PHN o l’ AVE. Cal que, en caracter d’ urgencia, es construixca un AVE que conecte a Madrit en les quatre grans ciutats del païs (Castello de la Plana, Valencia capital, Alacant i Elig), pero que tambe conectara en Benidorm, que es la gran capital mundial del turisme i que, a banda d’ incrementar el numero de turistes, podria reactivar Terra Mitica.
Eixe sería un bon traçat, encara que el prioritari deuria ser el de l’ Arc Mediterraneu. Cal un AVE que enllace a Almeria, Murcia, Valencia, Catalunya, França i Italia. Molta gent creu erroniament –per influencia de la tradicio manipuladora catalanufa- que l’ Arc Mediterraneu es correspon en els territoris de l’ antiga Corona d’ Arago. I aixo no es cert, ya que l’ Arc Mediterraneu està conformat per la costa mediterrania d’ Espanya, França i Italia (que te forma d’ arc). Un AVE que mos conecte en Europa deuria ser el nostre objectiu numero u.
Tambe convindria un AVE que conectara el nostre païs en la cordillera cantabrica i en Bordeus, a través d’ Arago. Sería una infraestructura que comunicaria Valencia en ciutats tan importants com Saragossa, Bilbao o Bordeus. Si estes ciutats estigueren conectades a través d’ AVE o d’ una bona xarcia d’ autopistes o autovies, es podria obrir noves oportunitats de negoci, reforçar els vinculs entre pobles i crear una alternativa a la xarcia radial de comunicacions que hi ha en la Peninsula Iberica a on tot orbita en torn a Madrit. Tot, absolutament tot.
http://llenguavalenciana.blogspot.com/
PER A QUAN L’ AVE?
Ferrer.
No entenc a alguns sectors de l’ esquerra i de l’ ecologisme. Batallen incesantment en contra de qualsevol cosa que aporte progrés. S’ oponen no ya a un traçat concret de l’ AVE (que es pot discutir, estudiar i canviar) sino a l’ existencia del propi AVE. El tilden d’ elitiste pero els països mes desenrrollats tenen tots transports d’ alta velocitat ¿Son tots elitistes? No, en realitat es tracta de grups catalanufos que consideren “progressista” una infraestuctura en Catalunya pero “fascista” en Valencia. Tan sols volen boicotejar el progrés del nostre païs.
Des d’ esta esquerra patetica i acomplexada que mos ha tocat patir als valencians es perseguix que Valencia siga un païs servil a Catalunya, que no progresse mai. Per aixo mos neguen coses de justicia com el PHN o l’ AVE. Cal que, en caracter d’ urgencia, es construixca un AVE que conecte a Madrit en les quatre grans ciutats del païs (Castello de la Plana, Valencia capital, Alacant i Elig), pero que tambe conectara en Benidorm, que es la gran capital mundial del turisme i que, a banda d’ incrementar el numero de turistes, podria reactivar Terra Mitica.
Eixe sería un bon traçat, encara que el prioritari deuria ser el de l’ Arc Mediterraneu. Cal un AVE que enllace a Almeria, Murcia, Valencia, Catalunya, França i Italia. Molta gent creu erroniament –per influencia de la tradicio manipuladora catalanufa- que l’ Arc Mediterraneu es correspon en els territoris de l’ antiga Corona d’ Arago. I aixo no es cert, ya que l’ Arc Mediterraneu està conformat per la costa mediterrania d’ Espanya, França i Italia (que te forma d’ arc). Un AVE que mos conecte en Europa deuria ser el nostre objectiu numero u.
Tambe convindria un AVE que conectara el nostre païs en la cordillera cantabrica i en Bordeus, a través d’ Arago. Sería una infraestructura que comunicaria Valencia en ciutats tan importants com Saragossa, Bilbao o Bordeus. Si estes ciutats estigueren conectades a través d’ AVE o d’ una bona xarcia d’ autopistes o autovies, es podria obrir noves oportunitats de negoci, reforçar els vinculs entre pobles i crear una alternativa a la xarcia radial de comunicacions que hi ha en la Peninsula Iberica a on tot orbita en torn a Madrit. Tot, absolutament tot.
http://llenguavalenciana.blogspot.com/
<< Home